יום שני, 25 באפריל 2011

טריילרים ברומנס ומגדר

לאחרונה פיתחתי לעצמי מנהג, ספק עצל ספק יעיל ספק עצוב, של צפייה בטריילרים. בלבד.
זה תמיד מתחיל אותו הדבר - אני משכנע את עצמי שאני רק בודק איזה סרטים חדשים כדאי להוריד, ממשיך בכך שאני מבין שלצאת מהיוטיוב אל הביטורנט יעלה לי בקליקים מיותרים בעכבר ומסתיים בזה שאני מגלה ששתיים בלילה ושוב אני הולך לישון רק לשש שעות.
מצד שני זה גם יעיל - והרי אמר כבר מי שאמר שיש מספר מאוד מוגבל של עלילות בעולם אז באמת למה לטרוח.
למשל הטריילר הבא - הבריידסמיידס. תרגום ישיר - השושבינות.
(בעברית בטח יקראו לזה 'איזה מין שושבינה קטלנית מתה מצחוק' או משהו בסגנון.)



ללא ספק מדובר בתת-סרט שלא ראוי לצפיה. קלישאת-קיא הוליוודית שמספיק מאה חמישים שניות בשביל להבין את העלילה כולה - בהתחלה הבנות לא יסתדרו, אבל לא לדאוג בסוף הן כן יסתדרו. ואז יקרה משהו שיגרום להם לריב אבל גם את זה יפתרו. וגם יהיה בחור. ואהבה. ובסוף כולם מאושרים, כי ככה זה באמריקה.
מצד שני הטריילר מאוד נחמד, הוא מעביר כמה בדיחות, מראה דמויות מוזרות, יש רגעים מרגשים, יש פליצות - כולם שמחים בחלקם.

דבר נוסף שעניין אותי בטריילר הזה הוא שנראה כאילו הסרט מנסה לתרגם את נוסחאת הברומנס ('סרטי אחוקים' אני מניח שאפשר לקרוא לזה) למגזר הנשי.
סרטי הברומאנס בפרט וסרטי הקומדיות-רומנטיות החדשים בכלל (תמיד מבית היוצר של סופר-באד) הם סרטים מוצלחים. הם באים מנקודת המבט שגברים כבר לא חייבים כל כך גבריים-קלישאתיים. לא צריך שפם ומבט מזוגג,
במהפיכה של סת' רוגן גם לבחורים שמנמנים או נירוטיים או סתם רגילים יש סיכוי למצוא אהבה (שלא על מנת לספק אמצעים קומיים)
ובשביל בחור שמנמן כמוני זה בהחלט מעודד.

טריילר לסרט ברומנס מוצלח



נראה לי, וזו תחושתי בלבד, שגם לנשות העולם נמאס מהקומדיות הרומנטיות האיומות שעושים כל הזמן. אני לא מבין איך אנשים לא מתעצבנים מכך שהבחורות שם תמיד שנונות, איכותיות ונראות טוב מכדי להיות לבד.
באיזה עולם סנדרה בולוק עובדת ברכבת תחתית? איך יוצא שמג ראיין תמיד פנויה??
הסרט הזה, (השושבינה שתקעה אותי אולי?) מנסה להביא חוויה נשית טיפה שונה, הבעיה היא שהוא עושה את זה ב'שפה' גברית של גרעפסים.
אז למרות שלדעתי מדובר בחדשות טובות לבחורות באשר נראה כאילו יקח להוליווד עוד כמה שנים טובות לפני שהם יבינו איך עושים את זה לנשים.

מצד שני, אלוהים יודע מה הן באמת רוצות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה